Her şeyin iki yönü vardır: Müspet ve Menfî…Müspet iyi ve güzel; menfî, kötü ve çirkin olandır.Bu iki kavram Bediüzzaman Said Nursi’ye aittir. Daha önce bu kavramları kullananlar olmamıştır.
Her şeyin iki yönü vardır: Müspet ve Menfî…
Müspet iyi ve güzel; menfî, kötü ve çirkin olandır.
Bu iki kavram Bediüzzaman Said Nursi’ye aittir.
Daha önce bu kavramları kullananlar olmamıştır.
**
Müspet hareket / Menfî hareket.
Müspet siyaset / Menfî siyaset.
Müspet davranış / Menfî davranış.
Müspet Avrupa / Menfî Avrupa.
Müspet milliyet / Menfî milliyet
Müspet fikirler / Menfî fikirler…
Müspet hizmet / Menfî hizmet…
**
Müspet hareket müspet düşünce ile başlar. Olumlu düşünce olumlu sonuç verir.
Müspet hareket, menfiliklerle meşgul olmadan kendi amacına hizmet etmektir.
Olumsuzluklar, yanlışlar, hatalar, eksik ve noksanlıklarla meşgul olmamaktır.
Bediüzzaman “Bizim hizmetimiz müspet iman hizmetidir” derken menfiliklerle meşgul olmadan iman hizmetine devam etmek, engelleri, zulümleri, haksızlıkları hiçe sayarak iman hakikatlerini her zeminde anlatmak gerektiği ifade edilmiştir.
Müspet iman hizmetini yapan kimseyi hiçbir menfilik meşgul edemez ve engelleyemez.
O sadece hizmetini düşünür ve her ne bahasına olursa olsun hizmetine devam eder.
Onu hedefinden hiçbir olumsuzluk alıkoyamaz. Zira o olumsuzlukları problem etmez.
**
Bediüzzaman müspet olanı tavsiye etmiş, menfi olanla meşgul olmamıştır.
Müspet siyaset siyasette orta yoldur ve muktesit meslektir.
Müspet siyaset yapılmalı; ama menfi siyasetten şeytandan kaçar gibi kaçmalıdır.
Müspet Siyaset: Millete hizmeti esas almaktır. Hak ve hürriyetleri herkes için istemektir.
Müspet Siyaset: Dinin hukuki hedefi olan canı, malı, aileyi, aklı ve dini korumaktır.
Müspet Siyaset: Fikir ve Düşünce, Din ve Vicdan Hürriyetini herkes için sağlamaktır.
Müspet Siyaset: “Kavmin efendisi ona hizmet edendir” hadis-i şerifine uymaktır.
**
Menfî Siyaset nedir?
Menfi Siyaset: Siyaseti makam ve menfaat aracı yapmaktır.
Menfi Siyaset: Dini ve milli değerleri istismar ederek insanları ayrıştırmaktır.
Menfi Siyaset: Irkçılığı esas alarak başka ırktan olanları dışlamaktır.
Menfi Siyaset: Dini ve dini değerleri istismar ederek din adına siyaset yapmaktır.
Menfi Siyaset: Dinsizliği hâkim kılmak için “Laiklik” adına dine savaş açmaktır.
Menfî Siyaset: Toplumu kamplara ayırmak, benden senden diye ayrıştırmaktır.
Menfî Siyaset: Toplumu ideolojik kamplara bölmek ve bunun üzerinden siyaset yapmaktır. Kendi fikrinde olanı vatanperver, kendi gibi düşünmeyeni vatan haini ilan etmektir.
Bediüzzaman işte bu menfi siyasetten “Euzu billehi mineşşeytani ve’s-siyase” diye Allah’a sığınmış ve uzak durmuştur.
Bediüzzaman’a göre “Müspet Siyaset” “Demokratların Siyasetidir.”
Bediüzzaman bu sebeple “Demokratları” desteklemiştir.