Pazartesi vefat eden Peygamberimiz Çarşamba günü defnedilmiştir. Bu arada çevre kabilelerden gelenler de cenazeye iştirak etme imkânı bulmuştur. Ne demek 17 kişi kılmış bu akla mantığa sığar mı? Peygamberimiz vefat edecek uğruna can veren sahabeler cenaze namazını kılmayacak? Olacak şey mi? Bu sahabelere büyük bir iftiradır.
Soru: Google da Peygamberimizin cenaze namazı sadece 17 kişi tarafından kılındığı sahabelerin iktidar telaşına düştüğü gibi şeyler yazılıyor, bunlara cevaben bir yazınız olsa istifadeye medar olur inşaallah… Gıyabi cenaze namazı kılınmış mıdır? Selamlar.
Cevap: Hz. Peygamber’in (asm) defni salı veya çarşamba günü gerçekleşmiştir. Beni Saide yazlığında hilafet meselesi, Resulullah’ın vefat ettiği aynı günde (pazartesi günü) gerçekleşmiştir.
Hz. Ebu Bekir, (ra) “Resulullah’ın vefat ettiğini” bildirdiği yerde, İnsanlar ona: “Resulullah’ın cenaze namazının nasıl kılınacağıyla” ilgili soru sordular. O da “Bir grup içeri girip tekbir alırlar, salavat getirirler ve dua ederler, cenaze namazı kılar. Sonra onlar dışarı çıkarlar, ardından başka bir grup içeri girip tekbir alırlar, salavat getirirler ve dua ederler, cenaze namazı kılarlar. Sonra bunlar da başka insanların namaz kılmaları için dışarı çıkarlar” dedi.
İnsanlar ona: “Resulullah’ın (asm) nerede defnedileceğini” sordular. O da: “Resulullah, ruhunun alındığı yere defnedilir. Çünkü Allah onun ruhunu en güzel yerde alır...” diye cevap verdi. Sonra Resulullah’ın en yakın akrabasının kendisini yıkamasını emretti. (Tirmizi, Şemail, s.1:224-225.)
Bu sahih rivayet açıkça Hz. Ebu Bekir’in (ra) Resulullah’ın her şeyiyle ilgilendiğini gösteriyor.
Peygamberimizi, Hz. Abbas, (ra) Hz. Ali, Abbas’ın oğulları Fadl, (ra) Kussem (ra) ve Üsame b. Zeyd (ra) ve Salih adındaki kölesi yıkama işiyle ilgilendiler. Çok arzu etmelerine rağmen başka insanların içeri girmelerine izin verilmedi. Yalnız Evs b. Havli (ra) adındaki bir sahabenin ısrarını kıramadılar, içeri aldılar. (Şerefu’l-Mustafa, 3:152-153.)
İbn Abdulberr’in aktardığına göre, Hz. Peygamber’in (asm) cenaze namazını sırayla, önce Hz. Ali, Hz. Abbas olarak Haşimoğulları kılmış. Sonra muhacirler/Mekke’den hicret eden Müslümanlar ve Ensar/Medineli Müslümanlar içeri girip namaz kılmışlar. Daha sonra kadınlar, köleler gelip cenaze namazını kılmışlardır. (El-İstiab, 1:47.) Böylece Peygamberimizin cenaze namazını yaklaşık 20 bin sahabe kılmıştır.
Gıyabi Mekke’de kılınmış olabilir. Bu konuda bilgi yok. Ancak cenaze namazı cemaatle kılınmamış. Çünkü Hz. Ebubekir (ra) "Peygamber üzerine kimse imam olamaz. Onun cenaze namazını herkes tek başına kılacaktır" demiştir. Bu sebeple iki gün vefat ettiği odaya girerek odanın aldığı kadar insan girerek tek tek kılmışlardır.
Bu sebeple cenaze namazı ancak iki günde kılınıp bitmiş Pazartesi vefat eden Peygamberimiz Çarşamba günü defnedilmiştir. Bu arada çevre kabilelerden gelenler de cenazeye iştirak etme imkânı bulmuştur. Ne demek 17 kişi kılmış bu akla mantığa sığar mı? Peygamberimiz vefat edecek uğruna can veren sahabeler cenaze namazını kılmayacak? Olacak şey mi? Bu sahabelere büyük bir iftiradır.